11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ic.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Gezi / İnceleme
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, küçük kamusal mekanların ihtiyaçlarını değerlendirerek, konsept/atmosfer/fikir geliştirebilme yetisine sahip olabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, yaşam stiliyle ilgili senaryo ve kullanıcı profili geliştirebilme yetisine sahip olabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, tutarlı bir tasarım fikri ile ilgili senaryo ve kullanıcı profili geliştirebilme yetisine sahip olabileceklerdir.
  • Bu dersin sonunda öğrenciler, maket yapımı. afiş hazırlanması ve portfolyo tasarımı gibi , fikirlerini alanın reprezentasyon yöntemleri ile anlatabilme yetisine sahip olabileceklerdir.
  • Bu dersin sosnunda öğrenciler , Temel ölçü alma işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş / Seminer: İçmimarlık ve Çevre Tasarımı’na Giriş (Deniz Hasırcı)/ *Sıra dışı mekanlar ve mekan deneyimi üzerine sunum / Öğrenci sunumları *Açık bir zihin *Teslim: Sıra dışı mekanlar ve mekan deneyimi üzerine araştırma
2 *Öğrenci sunumları / *Proje Gezisi *Sunumlar için ön hazırlık *Gezi için ön hazırlık (ödev+ölçme aletleri)
3 *TATİL / *Grup değerlendirmeleri (Müzik türü belirlenecek) *Araştırma *Maket
4 *Grup değerlendirmeleri / *Kişisel değerlendirmeler / *Temel Yapım Teknikleri Sunumu (Didem Özdel) *Araştırma *Kişisel ilk öneriler
5 *Seminer: Bubble Diagram *Şematik Planlar *Kişisel değerlendirmeler *Araştırma ve Poster Sunumları *Kritikler için genel hazırlık *Yapım Teknikleri ile ilgili ödev *Teslim: 1/50 Ölçekte bütün tasarım kararlarını içeren, tavanı olan bir model (renk opsiyonel)
6 *TATİL (28.10.14 Saat 13:00’dan sonra) *Kişisel Değerlendirmeler *Sınıf içi çalışma (Perspektif) *Teknik çizim üzerine sunum (Plan, Kesit, Görünüş, Tavan Planı) (Selin Özertuğrul) *Kritikler için genel hazırlık *Şematik planlar *Moodboard *Plan, kesit ve maketlerin revizyonu
7 Kişisel Değerlendirmeler: 1/50 Plan, Kesitler, Görünüşler (5 üzerinden) *Seminer: Renk (Haluk Tatari) *Kişisel Değerlendirme (1/50 Plan, 2 Kesit, 4 Görünüş; materyal, renk ve doku dahil) (5 üzerinden) *Renk üzerine derste çalışma *Kişisel değerlendirmeler (1/50 Plan, Kesit, Görünüş ve Maketlerin revizyonu) *Renk ödevi için ön hazırlık ve araştırma *Kişisel değerlendirmeler (1/50 Plan, Kesit, Görünüş ve Maketlerin revizyonu) *Renk ödevi için ön hazırlık ve araştırma
8 *Seminer: Dış mekan- İç mekan İlişkisi (İpek Kaştaş ve Hande Atmaca) *Kişisel Değerlendirme (1/50 Plan, 2 Kesit, 4 Görünüş; materyal, renk ve doku dahil) (5 üzerinden) *Teknik Detaylandırmanın Kontrolü *Ders içi çalışma: Vaziyet Planı *Teknik Detaylandırmanın Kontrolü *Ders içi çalışma: Aydınlatma- Perspektif/ Eskiz Çalışması *Halihazır plan üzerinden araştırma-Örnek getirilmesi gerekiyor. *Renk ödevi *TESLİM: 1/10 ölçekte, projedeki önemli bir mobilya biriminin materyal, renk ve doku içeren üst ve yan görünüşleri * Kişisel değerlendirmeler *TESLİM: Renk prensip ve fikrini gösterecek şekilde serbest el perspektifi *Materyal başlangıç önerileri
9 *Ön Jüri (Renk koşullarıyla)
10 *Kişisel Değerlendirmeler *TESLİM: Renk prensip ve fikrini gösterecek şekilde serbest el render perspektif *TESLİM: Konsept pafta kritiği: Render plan 1/50, min. 2 kesit, min 4 görünüş
11 Kişisel Değerlendirmeler *Konsept pafta revizyon *TESLİM: 2 tane bağlantı detay çizimi (1/5 ve ½ *Değerlendirme: Render plan 1/50,min 2 kesit, min. 4 görünüş
12 Final Değerlendirmeleri * TESLİM: Pencere detaylarını gösteren 2 kesit & iç mekan görünüşleri (render) Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünü *TESLİM: 5 tane bağlantı detayı çizimi (1/5 & 1/2)*Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünüş.
13 *Kişisel Değerlendirmeler *Stüdyo Çalışması: Final Maketleri * TESLİM: Pencere detaylarını gösteren 2 kesit & iç mekan görünüşleri (render) Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünüş / TESLİM: Renk prensip fikirlerini gösteren serbest el render perspektif / Kişisel değerlendirmeler (Portfolyo ve Logo Tasarımı)
14 *Stüdyo çalışması: Final Maketleri * Projelerin çıktıları alınacaktır.
15 *Genel Değerlendirme
16 *Genel Değerlendirme
Ders Kitabı http://www.icmimarlarodasi.org.tr/http://www.icmimarlarodasi.com/http://www.ifiworld.org/http://www.dynamicarchitecture.net/http://www.sustainableabc.com/http://www.arch.hku.hk/research/BEER/sustain.htmhttp://www.architecture.com/go/Architecture/Debate/Sustainability2919.htmlhttp://www.design.ncsu.edu/cud/http://www.designcouncil.org.uk/en/AboutDesign/DesignTechniques/Inclusivedesign/http://www.designforall.org/http://www.aarp.org/families/homedesign/http://www.einteriors.netEXT
Önerilen Okumalar/Materyaller Abercrombie, S. Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview, 1990.Ching, F. D. K. Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons, 2005.De Chiara, J. Panero, J., Zelnik, M., TimeSaver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGrawHill, 2001.Kilmer, W. O. Kilmer, R., Hanessian, S. Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. NJ: John Wiley & Sons, 2001.Laseau, P. Graphic Thinking For Architects and Designers. New York: John Wiley & Sons, 2001.McGowan, M. Kruse, K. 2004. Interior Graphic Standards. Hoboken, N.J.: J. Wiley.Mitton, M., Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques. NY: John Wiley, 2004.Pile, J. F. Color in Interior Design. New York: McGrawHill, 1997.Pile, J. F. Interior Design. NJ: Prentice Hall, 2003.Pile, J. F. Perspective for Interior Designers. NY: WatsonGuptill, 1989.Riggs, J. R. Materials and Components of Interior Architecture. NJ: Prentice Hall, 2007.Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d\'Aujourd\'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, IntraInteriors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
100
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
80
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; X
2 Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; X
3 Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; X
4 Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; X
5 En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; X
6 Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; X
7 Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; X
8 Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; X
9 Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; X
10 Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; X
11 Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; X
12 Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010