ic.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriGezi / İnceleme | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş / Seminer: İçmimarlık ve Çevre Tasarımı’na Giriş (Deniz Hasırcı)/ *Sıra dışı mekanlar ve mekan deneyimi üzerine sunum / Öğrenci sunumları | *Açık bir zihin *Teslim: Sıra dışı mekanlar ve mekan deneyimi üzerine araştırma |
2 | *Öğrenci sunumları / *Proje Gezisi | *Sunumlar için ön hazırlık *Gezi için ön hazırlık (ödev+ölçme aletleri) |
3 | *TATİL / *Grup değerlendirmeleri (Müzik türü belirlenecek) | *Araştırma *Maket |
4 | *Grup değerlendirmeleri / *Kişisel değerlendirmeler / *Temel Yapım Teknikleri Sunumu (Didem Özdel) | *Araştırma *Kişisel ilk öneriler |
5 | *Seminer: Bubble Diagram *Şematik Planlar *Kişisel değerlendirmeler *Araştırma ve Poster Sunumları | *Kritikler için genel hazırlık *Yapım Teknikleri ile ilgili ödev *Teslim: 1/50 Ölçekte bütün tasarım kararlarını içeren, tavanı olan bir model (renk opsiyonel) |
6 | *TATİL (28.10.14 Saat 13:00’dan sonra) *Kişisel Değerlendirmeler *Sınıf içi çalışma (Perspektif) *Teknik çizim üzerine sunum (Plan, Kesit, Görünüş, Tavan Planı) (Selin Özertuğrul) | *Kritikler için genel hazırlık *Şematik planlar *Moodboard *Plan, kesit ve maketlerin revizyonu |
7 | Kişisel Değerlendirmeler: 1/50 Plan, Kesitler, Görünüşler (5 üzerinden) *Seminer: Renk (Haluk Tatari) *Kişisel Değerlendirme (1/50 Plan, 2 Kesit, 4 Görünüş; materyal, renk ve doku dahil) (5 üzerinden) *Renk üzerine derste çalışma *Kişisel değerlendirmeler (1/50 Plan, Kesit, Görünüş ve Maketlerin revizyonu) *Renk ödevi için ön hazırlık ve araştırma | *Kişisel değerlendirmeler (1/50 Plan, Kesit, Görünüş ve Maketlerin revizyonu) *Renk ödevi için ön hazırlık ve araştırma |
8 | *Seminer: Dış mekan- İç mekan İlişkisi (İpek Kaştaş ve Hande Atmaca) *Kişisel Değerlendirme (1/50 Plan, 2 Kesit, 4 Görünüş; materyal, renk ve doku dahil) (5 üzerinden) *Teknik Detaylandırmanın Kontrolü *Ders içi çalışma: Vaziyet Planı *Teknik Detaylandırmanın Kontrolü *Ders içi çalışma: Aydınlatma- Perspektif/ Eskiz Çalışması | *Halihazır plan üzerinden araştırma-Örnek getirilmesi gerekiyor. *Renk ödevi *TESLİM: 1/10 ölçekte, projedeki önemli bir mobilya biriminin materyal, renk ve doku içeren üst ve yan görünüşleri * Kişisel değerlendirmeler *TESLİM: Renk prensip ve fikrini gösterecek şekilde serbest el perspektifi *Materyal başlangıç önerileri |
9 | *Ön Jüri (Renk koşullarıyla) | |
10 | *Kişisel Değerlendirmeler | *TESLİM: Renk prensip ve fikrini gösterecek şekilde serbest el render perspektif *TESLİM: Konsept pafta kritiği: Render plan 1/50, min. 2 kesit, min 4 görünüş |
11 | Kişisel Değerlendirmeler | *Konsept pafta revizyon *TESLİM: 2 tane bağlantı detay çizimi (1/5 ve ½ *Değerlendirme: Render plan 1/50,min 2 kesit, min. 4 görünüş |
12 | Final Değerlendirmeleri | * TESLİM: Pencere detaylarını gösteren 2 kesit & iç mekan görünüşleri (render) Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünü *TESLİM: 5 tane bağlantı detayı çizimi (1/5 & 1/2)*Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünüş. |
13 | *Kişisel Değerlendirmeler *Stüdyo Çalışması: Final Maketleri | * TESLİM: Pencere detaylarını gösteren 2 kesit & iç mekan görünüşleri (render) Değerlendirme: 1/50 render plan, min. 2 kesit, min. 4 görünüş / TESLİM: Renk prensip fikirlerini gösteren serbest el render perspektif / Kişisel değerlendirmeler (Portfolyo ve Logo Tasarımı) |
14 | *Stüdyo çalışması: Final Maketleri | * Projelerin çıktıları alınacaktır. |
15 | *Genel Değerlendirme | |
16 | *Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı | http://www.icmimarlarodasi.org.tr/http://www.icmimarlarodasi.com/http://www.ifiworld.org/http://www.dynamicarchitecture.net/http://www.sustainableabc.com/http://www.arch.hku.hk/research/BEER/sustain.htmhttp://www.architecture.com/go/Architecture/Debate/Sustainability2919.htmlhttp://www.design.ncsu.edu/cud/http://www.designcouncil.org.uk/en/AboutDesign/DesignTechniques/Inclusivedesign/http://www.designforall.org/http://www.aarp.org/families/homedesign/http://www.einteriors.netEXT |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abercrombie, S. Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview, 1990.Ching, F. D. K. Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons, 2005.De Chiara, J. Panero, J., Zelnik, M., TimeSaver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGrawHill, 2001.Kilmer, W. O. Kilmer, R., Hanessian, S. Construction Drawings and Details for Interiors: Basic Skills. NJ: John Wiley & Sons, 2001.Laseau, P. Graphic Thinking For Architects and Designers. New York: John Wiley & Sons, 2001.McGowan, M. Kruse, K. 2004. Interior Graphic Standards. Hoboken, N.J.: J. Wiley.Mitton, M., Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques. NY: John Wiley, 2004.Pile, J. F. Color in Interior Design. New York: McGrawHill, 1997.Pile, J. F. Interior Design. NJ: Prentice Hall, 2003.Pile, J. F. Perspective for Interior Designers. NY: WatsonGuptill, 1989.Riggs, J. R. Materials and Components of Interior Architecture. NJ: Prentice Hall, 2007.Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d\'Aujourd\'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, IntraInteriors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 80 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir iç mimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütebilmek, uygulayabilmek ve yönetebilmek; | X | ||||
2 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapabilmek ve iletişim kurabilmek; | X | ||||
3 | Görsel, sözel ve yazınsal formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirmek; | X | ||||
4 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek; | X | ||||
5 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlamak, değerlendirmek ve kullanmak; | X | ||||
6 | Seçtikleri ilgi alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirebilmek; | X | ||||
7 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirmek, entegre etmek ve teşvik etmek; | X | ||||
8 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlamak; | X | ||||
9 | Güçlü yanlarının farkına varabilmek ve bunları olumlu ve istekli bir ortam içinde geliştirebilmek; | X | ||||
10 | Kendi alanlarındaki eleştirel düşüncenin ve özel araştırma yaklaşımlarının öneminin farkına varmak; | X | ||||
11 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek; | X | ||||
12 | Seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek; | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest